حسینیه بنی فاطمه سلام الله علیها

آذربایجانیهای مقیم تهران

حسینیه بنی فاطمه سلام الله علیها

آذربایجانیهای مقیم تهران

حسینیه بنی فاطمه سلام الله علیها

مائیم وهزاران دل ، بر زلف یکی بستیم
وابستگی ما را بیگانه چه میداند ؟؟؟؟

در صورت تمایل به دریافت آدرس جلسات این هیئت ، خواهشمندیم نام و نام خانوادگی خود را به شماره 02155395354 ارسال فرمایید

نشانی حسینیه :
تهران-خیابان کارگرجنوبی
بالاترازمیدان قزوین
جنب کوچه ژیان پناه(شیبانی)

۱۰ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

بسم رب الحسین

اسلم یار امام حسین (ع)

ازجمله عنایاتی که در محرم امسال بر مجموعه ما از طرف حضرت سید الشهدا واصل گردید ذکر آسمانی (امیری حسین و نعم الامیر) بود که بیان آن در برخی از جلسات ،  حال و هوایی عجیب بر محفل ما حاکم مینمود تا جایی که بعد از چند شب اول از شروع محافل دهه محرم ، تصمیم به نصب پارچه نوشته ای با این واژه در راس مجلس گرفتیم تا این ذکر به صورت ثابت ، زینت بخش روضه های ما باشد . در اینجا بر آن شدیم تا اطلاعات دقیق تری در مورد این ذکر و شهید بزرگواری که این ذکر را در ابتدای نبرد خود با یزیدیان بیان نموده است را به اطلاع دوستان عزیز خود برسانیم .

بسم رب الحسین

اعظم الله اجورنا و اجورکم بمصابنا بالحسین علیه السلام

دیشب مراسم سومین شب شهادت حضرت سید الشهدا علیه السلام و 72 یار باوفایش در محل حسینیه برگزار شد و با این برنامه ، پرونده عرض ارادت و نوکری اعضاء هیئت بنی فاطمه (ع) در محرم سال 1435 به آستان رفیع حسینی بسته شد .

 

شما قبلا به این مطلب رای داده اید

بسم رب الحسین

(علامه سید مرتضی) به دیدن شیعه هندی رفت تا از او بپرسد چرا بعد از 6 ماه سکونت در کربلا به زیارت امام حسین(ع) نمی‌رود که با پاسخی عجیب مواجه شد

محمد حســن سیف‌اللهی در کتاب «آزاد شده امام حسین(ع)» به شرح ادامه این ماجرا می‌پردازد

بسم رب الحسین

امروز روز دوم ماه محرم الحرام است . روز ورود کاروان حسینیان بر سرزمین نینوا . بر آن شدیم تا قداست سرزمین کربلا را در چند روایت بر زمین آسمانی مکه ، همراه با منابع موثق آن تقدیم شما دوستان کنیم .


بسم رب الحسین

مراسم شب اول ماه محرم الحرام سال 1435 با حضور جمعی از ارادتمندان و عاشقانی حضرت سید الشهدا و یاران باوفایش در حسینیه هیئت بنی فاطمه (س) آذربایجانیها برگزار شد .

 در این مراسم پس از قرائت زیارت پر فیض عاشورا حاضرین از بیانات خطیب ارجمند جناب حجه الاسلام و المسلمین نظام الدینی مستفیظ شدند . در ادامه جلسه نیز نوای دلنشین بلبلان خوش الحان دربار حسینی ،  برادران گرانقدر ،آقای اصغر اکبر پور( مداح هیئت اصحاب الحسین تبریز ) ، آقای حسین علیوند ، آقای بهنام فرشی زینت بخش مجلس ما بود .

در ادامه مطلب تعدادی از تصاویر این جلسه تقدیم میگردد .

بسم رب الحسین

یکی از شیعیان در بصره سالی ده شب در خانه اش دهه عاشورا روضه خوانی می کرد این بنده خدا ورشکست شد و وضع زندگی اش از هم پاشیده شد حتی خانه اش را هم فروخت .
نزدیک محرم بود با همسرش داخل منزل روی تکه حصیری نشسته بودند یکی دو ماه دیگر بنا بود خانه را تخلیه کنند، و تحویل صاحبخانه بدهند و بروند.

بسم رب الحسین

با ادای سجده شکر به درگاه ایزد منان به جهت درک ایام ماه محرم و با اجازه از محضر حضرت حجت ابن الحسن ، انشاالله عزای ارباب بی کفن مان را اقامه خواهیم نمود " قربه الی الله "

مراسم های عزاداری و عرض ادب به محضر حضرت امام حسین (ع) در هیئت بنی فاطمه آذربایجانیها امسال در محل حسینیه دائمی واقع در خیابان کارگر جنوبی نرسیده به میدان قزوین نبش کوچه ژیان پناه (شیبانی) هر شب از ساعت 20 با قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی خطیب ارجمند جناب حجه الاسلام و المسلمین  نظام الدینی  و مداحی مداحان ارجمند ، جناب آقای حاج جعفر فرشچی ، جناب آقای فاخری و برادر گرانقدر جناب آقای بهنام فرشی منعقد خواهد شد .

ضمنا جلسات صبح های جمعه و روزهای عاشورا و تاسوعا نیز در همین مکان برگزار خواهد شد

لازم بذکر است امسال برای اولین بار مراسم شیرخوارگان حسینی هیئات آذربایجانیها (مخصوص خواهران) در روز هشتم ماه محرم ، در این مکان برگزار خواهد شد که جزئیات آن به اطلاع شما عزیزان خواهد رسید

از همه ارادتمندان به محضر حضرت سید الشهدا التماس دعای فراوان داریم

باشد که این قلیل عزاداری های منظور نظر حضرات معصومین باشد

بسم رب الحسین

اینجا همان زمین آسمانیست که حضرت صادق فرمودند : قطعه ای از بهشت است بر زمین

تصاویری اینچنین ، در این پایگاه به طور ثابت نقش خواهد بست تا همه عالم و آدم بداند قلب های ما میتپد براین بارگاه ... 

فاصله ی ما با آن قطعه بهشتی دور است لکن  ،  بُعد منزل نبود در سفر روحانی ...

خوب میدانیم ، وصله ناجوریم  بر درگاهش واین راهم میدانیم ، نه لایق خود اوییم و نه لایق نوکرانش ... ..

ولی چه کنیم ؟؟؟؟ دلمان چشم دارد بر پاک خفته ی در این دیار..

هرکه میبیند این دلنوشته ها را ، بردل  ما دعاکند ، تا رها شویم از معاصی دنیایی ، تا برسیم بر قربِ  یارِ دنیا و آخرتمان .. 

ارباب ما آنجاست با همه پاکان همراهش ...

آخر اینجا کربلاست ....

بسم رب الحسین

امروز روز شهادت جناب میثم تمار ، یکی از یاران باوفا و صدیق مولایمان ، امیر المومنین علی ابن ابیطالب ،  است . به همین دلیل هم بخشی از زندگانی و بُعد های شخصیتی این شهید راه ولایت علوی را به حضور همراهان خود تقدیم مینماییم . باشد تا شاید روح آن یار نام آشنا دعاگوی جمع ما باشد . ان شاء الله ...

 

بسم رب الحسین

 

جایی از عزیزی شنیدم که در مکه گفته بود :  به ازای خشت خشتی که از بیت الاحزان مادرمان حضرت زهرا (س ) تخریب کردند ما هزار هزار حسینیه میسازیم

آری !! ما با عنایت حضرت حق و باز هم میگوییم تحت توجهات خاصه مولای عزیزمان حضرت حجت ابن الحسن و با همکاری و همیاری ارادتمندان و خیرین بزرگوار حسینی و به کوری چشم همه دشمنان اهل بیت علی الخصوص وهابیتِ ملعون و مرتد ، پس از حدود نیم قرن از تاسیس هیئتمان ، صاحب یک حسینیه زیبا شدیم . از این بابت خدارا شاکریم به وسع ناچیزمان و با زبان قاصر و آلوده به گناه  و از تمام وجودمان عرضه میداریم

اللهم لک الحمد ، حمد الشاکرین لک ....

و به یمن این رویداد مبارک و به جهت تبرک با نام امیر المومنین علی علیه السلام تصمیم گرفتیم با کار شبانه روزی مراسم افتتاح این حسینیه را در روز عید غدیر خم برگزار کنیم که به این مقصود نائل گشتیم .

در اینجا ضمن دعوت از شما به تماشای تعداد محدودی از تصاویر افتتاحیه ، از زحمتی که همه حضار متقبل شده و در این مراسم حضور یافتند تشکر میکنیم .

 از هیئات محترم حسینی ، هیئت محترم آل یاسین ، هیئت محترم اکبریه ، هیئت محترم مکتب الشهدا، هیئت محترم مکتب تشیع ، هیئت محترم فاطمیه ، هیئت محترم چهارده معصوم ، هیئت محترم مکتب الحسین ، هیئت محترم عجم، هیئت محترم مکتب النبی ، هیئت محترم عترت طه ، هیئت محترم مکتب محمدی و همه عزیزانی که با حضور خود زینت بخش این مراسم بودند سپاسگزاری میکنیم .

از همه مادحین بزرگواری که از تهران و شهرستان قدم بر چشملان ما نهادند علی الخصوص استاد فرزانه جناب آقای حاج فیروز زیرک کار که با قدوم پر برکت خود روح و امید دوباره ای به جمع همراهان ما دادند تشکر میکنیم و آرزومندیم خدای احد به جمع این عزیزان زیارت صحن و سرای ارباب بی کفنمان حضرت حسین ابن علی ابن ابیطالب را با معرفت و با سلامتی عنایت فرماید و سایه پر صلابت آنان را بر سر ما و خانواده های گرامی شان همچنان مستدام بدارد .

یـــا علـــــی