حسینیه بنی فاطمه سلام الله علیها

آذربایجانیهای مقیم تهران

حسینیه بنی فاطمه سلام الله علیها

آذربایجانیهای مقیم تهران

حسینیه بنی فاطمه سلام الله علیها

مائیم وهزاران دل ، بر زلف یکی بستیم
وابستگی ما را بیگانه چه میداند ؟؟؟؟

در صورت تمایل به دریافت آدرس جلسات این هیئت ، خواهشمندیم نام و نام خانوادگی خود را به شماره 02155395354 ارسال فرمایید

نشانی حسینیه :
تهران-خیابان کارگرجنوبی
بالاترازمیدان قزوین
جنب کوچه ژیان پناه(شیبانی)

بسم رب الحسین

امروز روز دوم ماه محرم الحرام است . روز ورود کاروان حسینیان بر سرزمین نینوا . بر آن شدیم تا قداست سرزمین کربلا را در چند روایت بر زمین آسمانی مکه ، همراه با منابع موثق آن تقدیم شما دوستان کنیم .


امام صادق علیه السلام فرمودند :
زمین کعبه گفت : کیست مثل من، و حال آن که خانه خداوند متعال بر من بنا شده و مردم از اطراف و اکناف به طرف من می‌آیند و حرم امن الهی قرار داده شده‌ام .
و چه فضیلت‌هایی که برای زیارت این مکان مقدس وارد شده (از آن جمله : حضرت سجاد علیه السلام فرمودند : تسبیح گفتن در مکه افضل است از خراج و مالیات که در راه خدا انفاق شود .(1)
و حضرت باقر علیه السلام می‌فرمایند : سجده کننده در مکه به منزله در خون غلطیدن در راه خداست. در روایتی دیگر آورده‌اند که طعام خوردن در مکه به منزله روزه داشتن در غیر مکه است. و راه رفتن در مکه عبادت خداوند است.(2)
با این همه توصیف های زمین کعبه ، خداوند به زمین کعبه خطاب کرد : ساکت باش !! که فضیلت تو در برابر فضایل زمین کربلای حسین چون سوزنی باشد و اگر نبود خاک و تربت کربلا، هرگز تو را فضیلت نداده بودم و اگر کسانی که کربلا ایشان را در بردارد (حضرت سیدالشهدا و اصحابش) نبودند ، تو را و آنچه تو هم اکنون به آن فخر می‌کنی نمی‌آفریدم . 

 
مقایسه انفاق در حج و در مسیر کربلا
عبدالله بن سنان می‌گوید: به امام صـادق علیـه السلام عرض کردم: فدایت شوم پدرت درباره انفاق در راه حـــج می‌فرمودند به هر درهمی که در این راه خرج کنی برای او هزار درهم حساب می‌شود. کسی که در مسیر زیارت امام حسین علیه السلام انفاق می‌کند برای او چیست؟ حضرت فرمودند: به هر درهمی که در این مسیر صرف می‌کند: هزار هزار هزار(تا ده مرتبه هزار را تکرار کردند) برای او حساب می‌شود و علاوه بر این رضایت و خشنودی خداوند و دعای خیر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و حضرت علی علیه السلام و ائمه معصومین علیهم السلام برای اوست. (3)
 
ثواب زیارت حسین علیه السلام برابر بیست حج
راوی می‌گوید: امام صادق علیه السلام به من فرمودند: تاکنون چند مرتبه حج را بجا آوردی؟ عرض کردم: نوزده مرتبه. فرمودند: اگر حجت را بر بیست برسانی (در ثواب) مثل کسی هستی که یک بار قبر امام حسین علیه السلام را زیارت کرده است. (4)
در روایت دیگری آمده که زیارت امام حسین علیه السلام برابر سی حج مقبول می‌باشد .
در حدیث دیگری از امام صادق علیه السلام آمده است که امام با یک زائر امام حسین راجع به ثواب زیارت اینگونه فرمودند: برای چه اینجا آمده‌ای؟
زائر عرض کرد: برای زیارت حسین علیه السلام آمده‌ام. فرمود: هیچ خواسته‌ای نداشتی؟
عرض کرد: هیچ آرزویی مگر این که آن حضرت را زیارت کنم و سلام دهم و به وطنم برگردم. حضرت فرمودند: شما چه ثوابی در زیارت آن حضرت می‌بینید؟
عرض کرد: ما زیارت حضرتش را مایه برکت در جان، اهل و فرزندان و مال و معاشمان و موجب برآورده شدن حاجاتمان می‌بینیم .
حضرت فرمودند: آیا می‌خواهی بیش از ایـن ، از فضیلت زیارت آن حضرت برای تو بیان کنم؟ عرض کرد: ای فرزند رسول خدا زیادتر برایم بفرمائید .

حضرت فرمودند: زیارت امام حسین علیه السلام معادل یک حج مقبول خالصانه‌ای‌ است که با رسول خدا صلی الله علیه و آله انجام شود. او از این مقدار تعجب کرد .

حضرت فرمود: ای والله (تعجب می‌کنی؟) برابر دو حج. و پیوسته از زیارت آن حضرت زیاد فرمودند، تا این که فرمودند: زیارت امام حسین علیه السلام برابر با سی حج مقبول خالصانه ایست که با رسول خدا صلی الله علیه و آله بجا آورده شود. (5)
راوی می‌گوید: محضر امام صادق علیه السلام شرفیاب شدم، حضرت فرمودند: امسال حج مشرف نشدی؟ عرض کردم: چیزی که با آن حج بروم نداشتم ولی عرفه در کنار قبر امام حسین علیه‌السلام بودم. حضرت فرمودند : از آنهایی که سرزمین منا را درک کردند چیزی کم نداری ، بعد فرمودند :
حقیقتا اگر اکراه این را نداشتم که مردم حج را ترک کنند، هر آینه حدیثی را برای شما (درباره زیارت امام حسین علیه السلام) بیان می‌کردم که هرگز زیارت آن حضرت را ترک نمی‌کردید .(6)  
و در حدیث دیگری امام باقر علیه السلام فرمودند: اگر مردم می‌دانستند چه فضیلتی در زیارت امام حسین علیه السلام است، از شوق ، جان می‌سپردند و نفسشان از روی حسرت و اندوه قطع می‌شد.(7)
 
پی‌نوشت‌ها
 وسائل الشیعه، ج 13، ص 288، باب 45 1-
  2- همان
 3 - مکیال المکارم، ج 2، ص 414
 4 -ثواب الاعمال، ص 92، کامل الزیارات، باب 66
 5  -  وسائل، ج 14، باب 450
6- وسائل، ج 14، ص 464/ بحارالانوار، ج 98، ص 91، ح 32
 بحارالانوار، ج 98، ص 18، ح 1  7-

منابع
  
کامل الزیارات، وسائل، ج 14، باب 45،  1-
 
ابواب مزار ، مستدرک، ج 10، باب 34  2-


منبع : فارس 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">