حسینیه بنی فاطمه سلام الله علیها

آذربایجانیهای مقیم تهران

حسینیه بنی فاطمه سلام الله علیها

آذربایجانیهای مقیم تهران

حسینیه بنی فاطمه سلام الله علیها

مائیم وهزاران دل ، بر زلف یکی بستیم
وابستگی ما را بیگانه چه میداند ؟؟؟؟

در صورت تمایل به دریافت آدرس جلسات این هیئت ، خواهشمندیم نام و نام خانوادگی خود را به شماره 02155395354 ارسال فرمایید

نشانی حسینیه :
تهران-خیابان کارگرجنوبی
بالاترازمیدان قزوین
جنب کوچه ژیان پناه(شیبانی)

۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

                                                          بسم رب الحسین (ع)

 


ای مالک.....

 بدان که تو را به بلادی فرستاده‌ام که پیش از تو دولتها دیده، برخی دادگر و برخی ستمگر.

و مردم در کارهایِ تو ، به همان چشم می‌نگرند که تو درکارهای والیان پیش از خود می‌نگری و درباره تو ، همان گویند که تو درباره آنها می‌گویی و نیکوکاران را از آنچه خداوند درباره آنها بر زبان مردم جاری ساخته ، میتوان شناخت.

بسم رب الحسین (ع)

روزی حضرت کاظم علیه السلام از در خانه بشر حافی در بغداد می گذشت که صدای ساز و آواز و رقص را از آن خانه شنید .
ناگاه کنیزی از آن خانه بیرون آمد و در دستش خاکروبه بود و بر کنار در خانه ریخت.

 امام فرمود : ای کنیز صاحب این خانه آزاد است یا بنده؟ عرض کرد : آزاد است . فرمود : راست گفتی اگر بنده بود از مولای خود می ترسید .!!!!!

 کنیز چون برگشت، بشر حافی بر سر سفره شراب بود و پرسید: چرا دیر آمدی؟ کنیز جریان ملاقات را با امام نقل کرد  بشر حافی با پای برهنه بیرون دوید و خدمت آن حضرت رسید و عذر خواست و اظهار شرمندگی نمود و از کار خود توبه کرد

ازآن روز به بعد بشر حافی پا برهنه می گشت مردم می پرسیدند تو چرا این گونه می گردی و بشر جواب می داد : آخر من موقع دیدار یارم پا برهنه بودم این گونه می گردم تا همیشه به یاد آن روز باشم . 

منبع : جام نیوز

 

بسم رب الحسین (ع)


بار دیگر چشمان تنی چند از خانوادهای هم کیش و هم آئین ما بر اثر سانحه سقوط هواپیمای مسافربری و پرواز بی بازگشت عزیزانشان اشکبار گشت .

 بر خود وظیفه دانستیم این ضایعه تاسف بار را به خانواده های داغدار و بازماندگان ارجمند آنان تسلیت عرض نموده و برای آن عزیزان سفرکرده علو درجات و میهمانی بر خوان پر کرامت ذوات معصومین و برای بازماندگان صبرجزیل واجرجمیل مسئلت نماییم


اعضاء و خادمین حسینیه بنی فاطـمه (س) آذربایجانیها

بسم رب الحسین (ع)

آیت‌الله مجتبی تهرانی(ره) در زمان حیات خویش دریکی از سخنرانیهایشان به شرح حدیثی از امام رضا(ع) پرداختند که در ادامه بخشی از این سخنرانی ایشان با اختصار به محضر دوستان تقدیم میگردد:  

در روایتی از امام هشتم علیه ‏السلام منقول است که حضرت فرمودند: من در خواب پدر بزرگوارم یعنی موسی‏ بن‏ جعفر علیه‏السلام را دیدم؛ پدرم فرمود: ای فرزند من، آنگاه که در شدّت و سختی قرار گرفتی، زیاد این ذکر را بگو : «یَا رَئُوفُ یَا رَحِیمُ». بعد حضرت می‏فرماید: «وَ الَّذِی نَرَاهُ فِی النَّوْمِ کَمَا نَرَاهُ فِی الْیَقْظَةِ»؛ امام هشتم علیه‏السلام  به قول ما ، دفع دخل مقدّر می‏کند که نگویی: آقا خواب دیده.
حضرت می‏فرماید: آنچه را که ما در خواب می‏بینیم مثل آن چیزی است که در بیداری می‏بینیم. تعبیر عجیبی است. « وَ الَّذِی نَرَاهُ فِی النَّوْمِ کَمَا نَرَاهُ فِی الْیَقْظَةِ » ؛ یعنی شبهه ای در آن نیست.
ما روایات مختلفی در این باب داریم که وقتی انسان در گرفتاری قرار می‏گیرد، چه ذکری بگوید. ‌یکی از آن‏ها همین ذکر است. حتّی حضرت برای این ذکر سقف هم نمی‏گذارد که چه تعدادی بگو. بلکه می‏فرماید: خطاب به خداوند زیاد بگو: « یَا رَئُوفُ یَا رَحِیمُ » . یعنی اگر خدا را به این نام بخوانی،‌ شدّت و سختی‏ات بر طرف می‏شود.

در روایت دیگری از امیر المؤمنین علیه‏السلام منقول است که حضرت فرمودند : در  شدّت و سختی بگو: لا حَولَ و لا قُوّة إلّا بِاللهِ العَلِیِّ العَظیم . چه بسا به قول ما در این دو روایت، یک جنبه‏ های ذوقی هم باشد که چون یکی از القاب امام هشتم(ع) رئوف است، پدر بزرگوارش به پسرش سفارش می‏کند که وقتی در شدّت گرفتار شدی، ذکر « یَا رَئُوفُ یَا رَحِیمُ » را بگو . لذا چون یکی از القاب امام هشتم(ع) رئوف است ، «یَا رَئُوفُ» را بر «یَا رَحِیمُ»، مقدّم می دارد و می‏فرماید موجب گشایش در کارهایتان می‏شود.


منبع : فارس


بسم رب الحسین (ع)

 

هشتم شوال در راه است

تلخی ایام پایانی ماه صیام هنوز در ذائقه انسان چشیده میشود که سپیده دم هشتم شوال براین تلخی فزونی میابد .

تلخی تخریب ...

تخریب بهشت ...

بهشت حسنی ....

سالها میگذرد که قبور آسمانی امامان بحق شیعه که جان ما و جان تمام شیعیان بر ذره ذره غبار این قبور فدا باد توسط عده ای لامذهب بی دین که از اسلام محمدی فقط و فقط نامی آموخته اند تخریب گردیده و داغی بر وجود شیعه نهاده اند .

آری . آن روزها گذشته و امروز نیز این عده با نام های متفرقه و گمراهی چون وهابیت ، تکفیری ، داعشی و ... هنوز تفکر تخریب سایر قبور ائمه والای شیعه را در سر میپرورانند غافل از اینکه شیعه دیگر اجازه این اعمال ننگ آور را بر این مرتدان روزگار نخواهد داد

سالروز تخریب مزارهای روحانی بقیع را بر

مولایمان امام زمان (عج)

تسلیت عرض مینماییم

بسم رب الحسین (ع)

لحظات پایانی میهمانی بر خوان الهی میگذرد . آنچنان سریع که حتی ثانیه های دنیایی نیز از قافله آن عقب ماندند . و لحظه به لحظه سپیده دم فطر بر دلها خودنمایی میکند .

وداع همیشه سخت است ، سخت ....

وداع با رمضان ، وداع با تشنگی های مملو از یاد حسین ، وادع با گرمای نیمه های ظهرش و وداع با لحظات غروبش ، وادع با نیمه شبها و نوای یارب یاربش ...

نمیدانم چه حکمتی است وداع . سخت است اما همیشه امیدی در آن سوسو میزند .

آری . امیدوار خواهم بود . آنچنان که همیشه داشته ام . من امید به غفران بی همتای خدایی دارم که همیشه امید ادامه مسیر دنیایی را پس از وداعهای سوزناک بر جانم مینشاند .

من امید دارم دوباره مهمان باشم . اینبار بر خوان خدایی حضرت حسین (ع) . یا در غروب عرفه و اگر قسمتم نشد در شب اول ماه نوکری ، ماه محرم ....

و باز مثل هر شروع و پایان زمزمه ام این خواهد بود : السلام علی الغریب به ارض کربلا

آری امید دارم .. امید .....

و اینک فطر را درک خواهم نمود انشا الله ...

خدایا !!!!!!!!!!!!!

خروج از ماه مبارک را برای ما مقارن با خروج از تمامی گناهان قرار ده و مرا بیشتر محیای بر ارادت در محرم حسین بنما ..

 

 

فرارسیدن عید فطر بر همه روزه داران

 علی الخصوص شیعیان و محبین حضرت مولا(ع) مبارک باد

 

با امید هلاکت تمامی دشمنان دون صفت مسلمانان و شیعیان بویژه فرقه ضاله وهابیت و تکفیریها و داعشی های  بی دین