حسینیه بنی فاطمه سلام الله علیها

آذربایجانیهای مقیم تهران

حسینیه بنی فاطمه سلام الله علیها

آذربایجانیهای مقیم تهران

حسینیه بنی فاطمه سلام الله علیها

مائیم وهزاران دل ، بر زلف یکی بستیم
وابستگی ما را بیگانه چه میداند ؟؟؟؟

در صورت تمایل به دریافت آدرس جلسات این هیئت ، خواهشمندیم نام و نام خانوادگی خود را به شماره 02155395354 ارسال فرمایید

نشانی حسینیه :
تهران-خیابان کارگرجنوبی
بالاترازمیدان قزوین
جنب کوچه ژیان پناه(شیبانی)

 

بسم رب الحسین (ع)


عطیه گفت : ما بیرون رفتیم با جابر بن عبد اللّه انصارى به جهت زیارت قبر حضرت حسین (علیه السّلام) ، پس زمانى که به کربلا وارد شدیم جابر نزدیک فرات رفت و غسل کرد ، پس جامه را لنگ خود کرد و جامه دیگر را بر دوش افکند ، پس گشود بسته‏اى را که در آن سعد بود و بپاشید از آن بر بدن خود ، پس به جانب قبر روان شد و گامى برنداشت مگر با ذکر خدا تا نزدیک قبر رسید ، مرا گفت که : دست مرا بر قبر گذار .

 

من دست وى را بر قبر گذاشتم ، چون دستش به قبر رسید بى‏هوش بر روى قبر افتاد ، پس آبى بر وى پاشیدم تا به هوش آمد و سه بار گفت : یا حسین، پس گفت :

 

حبیب لا یجیب حبیبه!؟

آیا دوست جواب نمى‏دهد دوست خود را؟

پس گفت : کجا توانى جواب دهى و حال آن که در گذشته از جاى خود رگهاى گردن تو ، و آویخته شده بر پشت و شانه تو ، و جدایى افتاده ما بین سر و تن تو ، پس شهادت مى‏دهم که : تو مى‏باشى فرزند خیر النّبیّین ، و پسر سیّد المؤمنین ، و فرزند هم سوگند تقوى و سلیل هدى و خامس اصحاب کساء ، و پسر سیّد النّقباء ، و فرزند فاطمه علیها السّلام سیّده زن‏ها . و چگونه چنین نباشى و حال آن که پرورش داده تو را پنجه سیّد المرسلین و پروریده شدى در کنار متقین ، و شیر خوردى از پستان ایمان، و بریده شدى از شیر به اسلام ،  و پاکیزه بودى در حیات و ممات، همانا دل‏هاى مؤمنین خوش نیست به جهت فراق تو و حال آن که شکّى ندارد در نیکویى حال تو ، پس بر تو باد سلام خدا و خشنودى او ، و همانا شهادت مى‏دهم که تو گذشتى بر آنچه گذشت بر آن برادر تو یحیى بن زکریّا .

 

پس جابر گردانید چشم خود را بر دور قبر و شهدا را سلام کرد بدین طریق :

 

 

السّلام علیکم أیّتها الارواح الّتى حلّت بفنائک قبر الحسین علیه السّلام، و اناخت برحله، اشهد انّکم اقمتم الصّلاة، و آتیتم الزّکاة، و امرتم بالمعروف، و نهیتم عن المنکر، و جاهدتم الملحدین، و عبدتم اللّه حتى اتاکم الیقین.

 

 

پس گفت : سوگند به آن که برانگیخت محمّد (صلّى اللّه علیه و آله و سلّم) را به نبوّت حقّه که ما شرکت کردیم شما را در آنچه داخل شدید در آن .

 

عطیّه گفت ، به جابر گفتم : چگونه ما با ایشان شرکت کردیم و حال آن که فرود نیامدیم ما وادیى را ،  و بالا نرفتیم کوهى را ، و شمشیرى نزدیم و امّا این گروه پس جدایى افتاده ما بین سر و بدنشان و اولادشان یتیم و زنانشان بیوه گشته ؟

 

جابر گفت : اى عطیّه ! شنیدم ، از حبیب خود رسول خدا (صلّى اللّه علیه و آله و سلّم) که مى‏فرمود :

 

هر که دوست دارد گروهى را ، با ایشان محشور شود. و هر که دوست داشته باشد عمل قومى را شریک شود در عمل ایشان ، پس قسم به خداوندى که محمّد (صلّى اللّه علیه و آله و سلّم) را به راستى برانگیخته که نیّت من و اصحابم بر آن چیزى است که گذشته بر او حضرت حسین علیه السّلام و یاورانش .

 

پس جابر گفت : ببرید مرا به سوى خانه‏هاى کوفه .

 

پس چون پاره‏اى راه رفتیم به من گفت : اى عطیّه!

آیا وصیّت کنم تو را و گمان ندارم که برخورم تو را پس از این سفر، و آن وصیّت این است که دوست دار دوست آل محمّد را مادامى‏که ایشان را دوست دارد ، و دشمن دار دشمن آل محمّد (صلّى اللّه علیه و آله و سلّم) را تا چندى که دشمن است با ایشان اگر چه روزه‏دار و نمازگزار باشند ، و مدارا کن با دوست آل محمّد (صلّى اللّه علیه و آله و سلّم) اگر چه بلغزد از ایشان پایى از بسیارى گناهان و استوار و ثابت بماند پاى دیگر ایشان از راه دوستى ایشان ، همانا دوست ایشان بازگشت نماید به بهشت و دشمن ایشان بازگردد به دوزخ . 

 

 

 

منبع : بحار الانوار، ج 68، ص 130

منبع : بشارة المصطفى، ص 74 و 75

منبع : مقتل الحسین(ع)، الخوارزمی ،ج‏2،ص:191

نظرات  (۱)

۱۱ دی ۹۴ ، ۱۹:۵۵ مهدی محمّدزاده

بنام او که نامش حکیم است

    سلام بر حسین (ع). سلام بر کربلای حسین (ع). سلام بر 72 یاور حسین (ع) در صحرای بی آب کربلا. و سرانجام سلام بر اربعین حسین (ع).

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">