حسینیه بنی فاطمه سلام الله علیها

آذربایجانیهای مقیم تهران

حسینیه بنی فاطمه سلام الله علیها

آذربایجانیهای مقیم تهران

حسینیه بنی فاطمه سلام الله علیها

مائیم وهزاران دل ، بر زلف یکی بستیم
وابستگی ما را بیگانه چه میداند ؟؟؟؟

در صورت تمایل به دریافت آدرس جلسات این هیئت ، خواهشمندیم نام و نام خانوادگی خود را به شماره 02155395354 ارسال فرمایید

نشانی حسینیه :
تهران-خیابان کارگرجنوبی
بالاترازمیدان قزوین
جنب کوچه ژیان پناه(شیبانی)

بسم رب الحسین (ع)

از دوستان محترم و ارجمند خواهشمندیم مطلب زیر را تاپایان به دقت مطالعه فرمایند . این مطلب از پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام و المسلمین احمد عابدی ریاست دانشگاه علوم ومعارف قرآن کریم برداشت گردیده و حاوی نکات بسیار مهمی است

آتش در خانه وحی

 خانه امیرالمؤمنین علیه السلام و فاطمه زهرا سلام الله علیها تنها خانه‌ای بود که یک درب به داخل مسجد النبی(ص) و یک درب به بیرون داشت.(و سدّ الابواب الّا بابه)

این خانه چند بار مورد تعدّی و حرمت‌شکنی قرار گرفت، عبدالملک مروان این خانه را تخریب کرد (مناقب ابن شهر آشوب، جلد 2، صفحه 211) و در موقع اخذ بیعت برای خلافت خلیفه اول و برای تثبیت موقعیت او این خانه مورد هجوم واقع شده و به آتش کشیده شد.

مسعودی در «اثبات الوصیة» صفحه 123 گوید: فهجموا علیه و اُحرقوا بابه.

آتش زده شدن خانه حضرت فاطمه(س) چنان معروف و مشهور بوده که وقتی عبدالله بن زبیر بر شهر مکه مسلط شد، اعلام کرد: هر کس با من بیعت نکند خانه او را آتش می‌زنم، آن گونه که خانه فاطمه را آتش زدند و سپس حسن بن محمد بن حنفیه که بیعت نکرده بود را دستگیر و زندانی کرد و خانه او را آتش زد و بنی‌هاشم را در شعب جمع کرده و می‌خواست آن‌ها را زنده زنده در آتش بسوزاند.(مروج الذهب، جلد 3، صفحه 77)

 

این هم یک نوعی آزادی و دموکراسی است که اول بر حکومت مسلط شوند و سپس شروع به بیعت گرفتن کرده و هر کس مخالف باشد، باید خانه او را آتش زده و اهل خانه نیز در آتش سوزانده شوند!!! در شهر مدینه تمام مردم انصار- که اکثریت شهر بودند- و بخش عمده‌ای از مهاجر طرفدار حضرت علی(ع) بودند، اینان که اکثریت را تشکیل می‌دادند مخالف بیعت با خلیفه اول بودند و چون حکومت آنان مشروعیت الهی نداشت سعی کردند مشروعیت مردمی را با تهدید و تطمیع دست و پا کنند.

 

کسی که بعداً خودش خلیفه شد به درب منزل حضرت علی(ع) آمد - در حالی‌که حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س)، حسن(ع) و حسین(ع) و طلحه و زبیر و عده‌ای از بزرگان قبایل مهاجر و انصار داخل منزل بودند و از بیعت خود داری می‌کردند- و گفت: یا برای بیعت با ابوبکر بیرون می‌آیید و یا آنکه خانه را با اهل آن به آتش می‌کشم، زبیر شمشیر خود را برهنه کرد و از منزل بیرون آمد ولی مهاجمان به خانه، او را سنگ باران کرده و سپس او را دستگیر کردند.(تاریخ طبری، جلد 2، صفحه 443).

 

و این گونه مخالفان را سرکوب کردند. آنان که طرفدار مشروعیت الهی و خواهان اجرای دستورات رسول خدا(ص) بودند مورد تهدید و آتش زده شدن خانه و فرزندان شدند و نوع جدیدی از دموکراسی پایه ریزی شد که امروزه نیز شبیه آن در کشور بحرین و عربستان مشاهده می شود.

 

 اسامی مهاجمان به خانه حضرت زهرا(س)

 

1- خلیفه اول، وی موقع مرگ خود از این تهاجم اظهار تأسف می‌کرد، بنابراین معلوم می‌شود به دستور او انجام شده است.(شرح نهج البلاغه ابن ابی‌الحدید، جلد 6، صفحه 51).

 

2- خلیفه دوم (تاریخ طبری، جلد 2، صفحه 433 و کنزالعمال جلد 5، صفحه 651).

 

3- اسید بن حضیر ( الامامة و السیاسه جلد 1، صفحه 11) نام وی را برخی اسید بن حصین گفته‌اند. (احقاق الحق، جلد 2، صفحه 370).

 

4- سلمة بن سلامة (شرح نهج البلاغه، جلد 6 ، صفحه 47)

 

5- ثابت بن قیس خزرجی (همان مدرک)

 

6- خالد بن ولید (همان مدرک).

 

7- محمد بن مسلمة (همان مدرک، صفحه 48).

 

8- بشیر بن سعد (احتجاج، جلد 1، صفحه 414 و اختصاص مفید، صفحه 185).

 

9- مغیرة بن شعبه (همان مدرک).

 

10- ابوعبیدة بن جراح (اختصاص مفید، صفحه 185)

 

11- سالم مولی ابی حذیفه (همان مدرک)

 

12- معاذ بن جبل (الوافی بالوفیات، جلد 6 صفحه 17. ملل و نحل، جلد 1 صفحه 5. الامامة و السیاسة، جلد 1 صفحه 12).

 

13- قنفذ (همان مدرک)

 

14- عثمان (اختصاص مفید، صفحات 184 و 187)

 

15- عبدالرحمن بن عوف (شرح نهج البلاغه، جلد 6، صفحه 68. البدایه و النهایه، جلد 5 ، صفحه 250. سیر اعلام النبلاء، صفحه 26)

 

16- زیاد بن لبید (شرح نهج البلاغه، جلد 6، صفحه 68)

 

17- معاویه بن ابی‌سفیان (وقعه صفین، صفحه 163)

 

18- عمروبن عاص (همان مدرک).

 

19- زید بن اسلم (احقاق الحق، جلد 2، صفحه 370).

 

اینان کسانی هستند که نام خود را بر پیشانی تاریخ به عنوان «مهاجمان و آتش زنندگان به خانه وحی» ثبت کردند.

 

و اما برخی از کسانی که داخل منزل بودند عبارتند از:

 

1- حضرت علی(ع)

 

2- حضرت فاطمه زهرا(س)

 

3- امام حسن(ع)

 

4- امام حسین(ع)

 

5- زبیر (تاریخ طبری، جلد 2، صفحه 443)

 

6- طلحه (همان مدرک)

 

7- ثابت بن قیس (شرح نهج البلاغه، جلد2، صفحه 50)

 

8- سعد بن ابی‌وقاص (همان مدرک)

 

9- مقداد (همان مدرک)

 

10- سلمان (کتاب سلیم، جلد 2 ، صفحه 580).

 

11- ابوذر (همان مدرک)

 

12- عباس بن عبدالمطلب (الامامة و السیاسة، جلد 1، صفحه 11)

 

13- اکثر بنی هاشم، ابن ابی الحدید یک مرتبه گفته جمهور هاشمیین و سادات داخل خانه بودند (شرح نهج البلاغه، جلد 6 ، صفحه 48) و یک مرتبه گفته مردمی از بنی‌هاشم داخل خانه بودند(شرح نهج البلاغه، جلد 2، صفحه 56).

 

به هرحال جای این سؤال باقی است که حکومتی که مشروعیتی نداشت و هنوز عده زیادی با آن بیعت نکرده بودند، چگونه حق داشت خانه وحی را به آتش کشد، انسان‌های بی‌گناه بلکه معصوم را بکشد و عده‌ای را تهدید و مورد شکنجه و ضرب و شتم قرار دهد؟ و چگونه عده‌ای این گونه حکومتی را جانشین حکومت رسول خدا(ص) می‌دانند؟ امیرالمؤمنین علیه‌السلام خلیفه و جانشین حکومت رسول خدا است که می‌گوید: اگر همه دنیا را به من بدهند در برابر آنکه به مورچه‌ای ستم کنم هرگز نخواهم پذیرفت.

 

 

نظرات  (۳)

۲۷ اسفند ۹۲ ، ۱۷:۳۸ سمیه یعنی آسمان کوچک

امام علی وحضرت فاطمه زهراس یارویاورتان التماس دعادارم که درراه

عشق بمردانگی وانصاف امام علی ع موفق بشم وباید که باشم

ارادتمندتان آسمان کوچک سال نو مبارک همچنین برعاشقان امام مهدی

عزیزعلیه السلام

۲۷ اسفند ۹۲ ، ۱۷:۳۵ سمیه یعنی آسمان کوچک

سلام وقتی دیدم به نظرم آنگونه که باید بهاداده شده خوشحال شدم و

اززیارت وبتان مشعوف باعث افتخارمن هست که خوانندگان وبم البته

انسانهایی وارسته وشایسته هستندکه بقول امام خمینی عزیزم هشیاری واقعی درهمین همصحبتیهاست وگرنه چه بسیارکه خوانده ایم

ونوشته ایم فقط باعث تاسفم شدکه نتونستم اونطورکه بایدمنظورم برسانم

اینکه حقیقت رابایدقبول کردبله این یک اصل است ولی هربیان ونظری قابل قبول نیست حتی اگراکثرادریک صف باشندمگرنبودانجیل که اگه درست

اشاره کرده باشم عیسآمیفرمایدگاهی حقانیت دراقل هست هرگزبه اکثر

ننگرید اینطوربیان کنم که من دست بسته بودن علی علیه السلام رااستعاره ازاین میدانم که ایشان برای به ثمرنشستن اسلام کاری نکرده

هرگزاحدی نمیتواندبندبردستان مولایمان بسته باشد.خیال نکنیداینرافقط

به شمامیگویم یکبارکه برای شب احیااصطلاح دست بسته بودن امام با

بندشنیدم چنان منقلب شدم که حاج آقایی که صحبت کردپیداکردم وخواستم برایم سندموثق بدهدشایدواسه همین به شماتقاضاهمین

سندرادارم مطمئنم کسی راستش نگفته چراکه بارهاشدماجراهایی داشتم که به دوروزبعدنکشیده هزاران حرف ازش درآمدمحاله کسی

واقعیت امرامام علی راکه هزاران سال بعدش هم ائمه عزیزترجیح دادند

مرقدایشان مخفی بمونه واحتمالابه زمان امام صادق ع افشاشددرست

توجیه کرده باشد.نه درزمان امام علی ع نه بعدش کسی جرات ندارددست اورابابندبسته باشدآری دست علی بسته بودن استعاره هست

ازاینکه نمیتوانسته بجنگدوبقول امروزی هادستش بسته بوده مطمئنم

تاریخ نویسان توجیه درستی ندارندویقین دارم که اوباوجودبازبودن دستانش

به حرمت دخترعزیزرسول اکرم ص حرکتی نکرده رسالتش سکوت بوده

وحفظ آرامش خواهش میکنم یکی پیدابشه این اصطلاح راراجع به امام

درست کندکه دست علی بسته بودن به بندنیست اصطلاح عرفیست به

سکوت به آرامش حتی بودنش درخانه درآنزمان باورم نیست که میدانم

حضرت فاطمه س هم درخطبه هایشان بیرون ازخانه مدافع ولایت بوده

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

سلام سال نو مبارک میخوام یک چیزی بگم ولی هنوز مطمئن نیستم فقط ازسرفکرهست خیال نکن چون

عاشق علی علیه السلام ومردانگیشم تعصب بیجانسبت به اینجناب دارم که خودشون فرمودندازتعصب

بیجابپرهیز من باورندارم حضرت علی درزمان هجوم به خانه اش درخانه بوده باشد باورندارم تونسته باشند

درحضوراوحتی نگاه چپ به درب خانه اش اندازند من اصلاباورندارم جناب حضرت علی ع زمانی بیکاردرخانه

گذرانده باشدکه بوقت ازدواجش کارهاتقسیم میشود.حضرت فاطمه سلام الله درخانه وایشان بیرون از

خانه کارکنندباورندارم باوجودقدرتمندی وشیردلی اودرخانه بوده باشدحتی اگرلشکری بیرون درب بوده

باشندحتی اگربه مصلحت اسلام بوده باشدکه باورندارم اسلام هم چنین مصلحت اندیشیده باشدحتی

خدااینگونه خواسته باشدکه علی علیه السلام درخانه بوده باشدوبه خانه اش تعرض کنندکه آنهاترسوتر

ازاین حرفهابودندمن مطمئنم جناب امام علی بیرون بوده وآنهاازفرصت استفاده کردندکه همسرگلش را

پرپرکنندواوبروی پرپرشده اش برسدوچون اسلام بایدبمانداوبایددراین فراق ورنج سکوت کند.من مطمئنم

عقل من درست میگه چنین بوده علی راکسی دست نبسته که حتی فاطمه سلام الله راضی نبوده

دستان شوهرقهرمانش بسته بیند.هیچ وقت برای ظهورفرزندش دعانکردم جزاینکه بیایدهمین رابگویدکه

من باوردارم .******** **** موفق باشید

پاسخ:

سلام علیکم

ما پیام حضرتعالی را ما بر چشمانمان مینهیم وهمانند پیام های سایر دوستان احترام میگذاریم . اما ....

گهگاه در میان روضه ذوات مقدس چهارده معصوم آدمی مقاتلی را میشنود که خارج از حد بنده و امثال بنده هست . نه تنها جریانات کوچه بنی هاشم بلکه جریاناتی که در روز عاشورا اتفاق افتاده طوری جانسوز است که هنوز هم بسیاری از آن وقایع ومقاتل قابل بیان و ذکر نیست . ما نیز مانند شما بارها شده  برای "دل" خودمان گفتیم که انشا الله همه اینها خواب باشد و ...

اما باید قبول کرد ...

باید قبول کرد که این خانواده در راه اعتلای دین مبین اسلام چه ها کشیده اند . از حضرت خدیجه گرفته تا پیامبر و اولاد معصومش . وحتی تا مولایمان امام عصر که همین در زمان فعلی به تنهایی و در غربت نظاره گر مظلومیت شیعه در سرتاسر عالم هستند و هنوز اجازه قیام از سوی باری تعالی را ندارند .

باید قبول کرد که مشیت الهی اینچنین بوده که باید آنروز مادرمان در کوچه ها نقش برزمین میشد تا شیعه بر زمین نخورد

 تا که یکبار نیفتد پدری روی زمین - مادری پیش نگاه همه صدبار افتاد

در روزی که به مادرشیعه اهانت شد همان روز در همان کوچه فردی یهودی در حال گذر بود . بادیدن دود وآتش کنجکاو شد.ایستاد تا جریان واقعه را ببیند . وقتی اوضاع پیش آمده و بسته بودن دستان مولا را دید همانجا ایمان به رسالت پیامبر مکرم اسلام و حقانیت امیر المومنین آورد . این فرد در جریان این اتفاق میفرمود : من همین مرد عرب را در جنگ خندق دیدم . بر قدرت اوآگاهم و این را هم ایمان دارم اگر میخواست ، همه شما را با یک کرشمه هلاک میکرد . لکن این کار را نمیکند

در مصلحت الهی خیلی مسائل وجود دارد که شاید ما از آن بی اطلاع باشیم . این مسائل برای ما سخت است . خیلی سخت ولی چه میشود کرد؟؟؟ بازهم همراه شما میگوییم : که ایکاش مادر ما به مرگ طبیعی از دنیارفته باشد و دستان پدرمان را هیچ کس نبسته باشد.

ولی سخت است . خیلی سخت ......

التماس دعا

یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">